Alberts brengt een gezonde smoothie automaat op de markt met de ondersteuning van Enterprise Europe Network Vlaanderen

  • 26 januari 2018

Smoothie-automaat : een Vlaams succesverhaal om duimen en vingers van af te likken

Toen Philippe Hennin en Glenn Mathijssen in New York een smoothie bestelden, bleek die vooral veel additieven en weinig fruit te bevatten. Kon dat niet anders: snel bereid, lekker en gezond? Bijvoorbeeld met een automaat, die ter plaatse pure smoothies klaarmaakt, enkel met diepvriesfruit en -groenten? Met die aha-erlebnis werd in 2015 de start-up Alberts geboren. Het bedrijf breekt volop door, mee ondersteund door Enterprise Europe Network Vlaanderen. Getuige van dit succes: de innovatie-award die Alberts onlangs ontving op de vakbeurs Food Ingredients Europe in Frankfurt.

Machines ontwikkelen, zoals een smoothie-automaat, is bijzonder kapitaalsintensief. Bovendien kenden oprichters Philippe Hennin en Glenn Mathijssen de voedingsindustrie bij aanvang nog niet zo goed. Dus startten ze een zoektocht naar het nodige kapitaal, potentiële partners en experten ter zake.

Lees meer.