Succesverhalen

Uit de Partnering Opportunities Database, een bron van het Enterprise Europe Network met samenwerkingsvoorstellen van buitenlandse bedrijven, kunnen mooie internationale businesspartnerships ontstaan.

Intriguing Brands & Siderit toosten met gin op internationaal succes
gin

Als bourgondiƫrs weten we in Vlaanderen maar al te goed wat lekker is. Ook Intriguing Brands uit Aalst heeft daar een neus voor.

Deze onderneming, anderhalf jaar geleden opgericht als deel van het foodconsultancybedrijf Bizzon Group, zoekt wereldwijd naar fabrikanten van kwaliteitsvolle en unieke voedingsproducten en helpt hen om die op de Beneluxmarkt en binnen Europa te commercialiseren.

Lees meer.

CityDepot en InCampagna: de perfecte internationale match

InCampagna

Ruim vijf jaar geleden richtten enkele Siciliaanse landbouwondernemingen en voedingsfabrikanten het bedrijvennetwerk InCampagna op. Daarmee wilden ze hun verse producten rechtstreeks aan detailhandelaars en consumenten verkopen. Het contact met de klanten verloopt via een goed uitgebouwde website.

Het vernieuwende businessmodel sloeg aan in het thuisland. Geen wonder dat de innovatieve onderneming haar pijlen al snel op het buitenland richtte.

Lees meer.

Kebony opent nieuwe fabriek in Vlaanderen

kebony

Kebony AS is een Noors bedrijf dat een gepatenteerde behandeling heeft ontwikkeld om verschillende naaldhoutsoorten de eigenschappen van hardhout te geven. Een duurzaam alternatief dus voor tropisch hardhout en hout behandeld met conserveermiddelen.

Met hoofdkwartier in Oslo, en een productiefaciliteit in Skien ten Zuiden van de Noorse hoofdstad, stelt Kebony vandaag ruim 70 mensen tewerk. Het bedrijf tekent jaar na jaar forse groeicijfers op en de nood aan een tweede productiefaciliteit dringt zich op.

Lees meer.